Wednesday 10 April 2013

Sunnah itu berharga

Nahmaduhu Wanusolli ala rasulil kareemmm..


" Ala sunnah je , tak ikut bukan dapat dosa pun "

" sheikh , dunia da maju "

terus terang aku kata , siapa yang kata begini mulut mereka langsung tak de insurans , mulut celupar..

Sunnah takde yang kecik2, semua sunnah nabi besar...

Sedih kan~T.T

Hari ni manusia tak nampak kelebihan sunnah nabi ..

" Apa sunnah2 , sunnah nabi zaman nabi je la , sekarang maju la , jangan jadi old fashioned sangat leww "

Ingat lah ,

" Dunia akan berubah mengikut peredaran zaman , tapi sunnah nabi itu tidak berubah dek perubahan dunia "

Seandainya Allah zahirkan kelebihan sunnah ,
seandainya ~ ~

Kita amalkan sunnah nabi , yakinlah Allah akan zahirkan sendiri kebaikan sunnah..

Ingatlah sabda nabi..

Sapa ikut aku (baginda nabi s.a.w) , makna dia cinta kat aku 
(baginda nabi s.a.w) , dan siapa cinta kat aku (baginda nabi s.a.w) , maka dia berada bersama aku (baginda nabi s.a.w) dalam syurga

# jangan dok nak pikiaq apa orang kata , kita lihat apa Allah kata dalam al-quran , sapa cinta Allah maka ikut nabi , nescaya Allah akan cinta kat hang dan ampun dosa2 hang , hang dok dengar apa meke kata , biaq pi r meke nak kata apa , pasai hang dok pikiaq tu la kepale hang dok serabut , pasai apa la hang ni dok ketegaaa' sangat #


Biar kita susah payah nak amal sunnah dalam hidup , kita dah paham kelebihan sunnah nabi , dan jangan buat2 tak paham...

Moga Allah beri kekuatan...

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha