Saturday 27 April 2013

Jangan engkau tertipu daya , dengan dunia yang fana' sebagai tempat ujian bagi kita...

Nahmaduhu Wanusolli Ala Rasulil Kareemmm

Sedih sayu kecewa , tapi apa boleh buat ,

manusia hanya mampu mengajak dan terus mengajak , dan hidayat itu milik Allah..

Ingat lah kawan2...

apa yang aku kejarkan di dunia ini , apa yang kau kejarkan di dunia ini,

semua akan ditinggalkan , jika perkara yang kau dan aku kejarkan itu tiada langsung kaitan dengan agama , itu lagilah malang ,

Jangan disebabkan study kita , disebabkan projek , disebabkan test , buat kerja pulun2 sampai kol 3 4 atau 5 , lepas tu tinggal solat subuh , berbaloi ke ?

memang betul study itu perlu , tapi perlu ke nak tinggalkan solat ?

bayangkan tiba2 ada kawan kabo gini..

" Aku hari ni da stret 3 hari miss solat subuh "

" aku bangun2 je da pukul 7.20 pagi , miss subuh [sambil gelak2 depan aku, kan ade kene penampaq aq ni "

kawanku...

Yang dikejar itu bukan nikmat , tapi yang dikejar itu redha Allah , maka wajar ke kalau kita kabo aku belajar kerana Allah Taala , sedangkan dalam masa yang sama kita tinggalkan solat , padahal perintah solat ini baginda nabi s.a.w ambil langsung dari Allah Taala...

Bila kerja dakwah ditinggalkan , maka salah faham akan sendiri timbul dalam agama , sunnah dan bid'ah tidak diambil peduli , sunnah dihina , bid'ah disanjung , 

Moral of the story = study la awal2 , yang penting jaga solat sebab nabi kabo mereka yang jaga solat maka Allah akan murahkan rezekinya , diangkat kesempitan hidup , aku tak marah kalau korang nak study 24 jam , tapi yang penting time solat kene terus pi solat ..Lambatkan solat Allah tak suka, kalau tertidor lain cerita la bha...ahaks~

Moga Allah bagi hakikat solat pada aku....amin

Jangan engkau tertipu daya ,
dengan dunia yang fana' sebagai tempat ujian bagi kita...

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha