Tuesday 5 March 2013

Please..

Nahmaduhu Wanusolli Ala Rasulihil Karim..

Sebenarnya dalam hidup ini apa yang sebenarnya kita inginkan ?

Adakah sekadar ingin memenuhi kemahuan nafsu semata-mata ?

Ramai kan yang tak sedar yang hidup ini sementara ?

Lihat sekeliling, lihat remaja, lihat pakaian mereka..

Sedih kan..

tak perlu diceritakan keadaan mereka..sedih sangatsangat..

aku sempat muzakarah dengan kawan...

bahawa segala apa yang nabi sabdakan memang telah betul2 berlaku...
terutamanya bab pakaian..

maaf kata...terutamanya wanita..bukan mencari kesalahan..tapi itulah realitinya...

tak kan wanita tak tahu hadis nabi mengenai wanita yang berpakaian tetapi telanjang,
tak kan wanita tak tahu hadis nabi mengenai wanita yang memakai sanggul,
mungkin mereka tahu, tapi tiada kekuatan iman..

jadi aku menyeru,
aku tak mampu dakwah mereka, kerana bila ana dakwah mereka, akui aku akan kalah dengan pakaian mereka...

Senjata paling kuat ialah doa..
jadi aku menyeru pada wanita2 yang sudah diberi hidayah oleh Allah untuk taat perintah Allah dari segi pakaian..please...

Dakwah mereka, dan doakan mereka..doa nangis2 untuk mereka...

kasihankan mereka..T_T...

" Ummi , camne nak jaga mata kat U ni..."

"hang pakai spect hitam je gi kelas..."

senyum lebar bila dengan umi kata gitu...haiii~~

~ Ya Allah Ya Rab Ya Kareem, Amkan hidayah Mu ke seluruh Alam, kerana mereka tiada kekuatan, beri mereka kesedaran,kerana  KAU lah sebaik pengingat kebenaran.....

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha