Thursday 14 March 2013

Malu pada Allah, nikmat mana yang hang nak dusta lagi ?


Nahmaduhu Wanusolli Ala rasulil Kareemm..

Jam sekarang pukul 1.50 a.m

Kehidupan hari ni penuh dengan nombor dan huruf , ni pun baru habis buat differential equation , semestinya kehidupan seorang pelajar engineering itu penuh dengan mengira , memang lumrah manusia mereka akan korbankan diri mereka untuk sesuatu perkara yang mereka rasa penting...

Tetapi dalam kesibukan mengejar dunia yang sementara, janganlah lupa kehidupan akhirat yang abadan - abada, dalam kesibukan ketunggangan keterbalikan study, jangan lupa perkara yang lebih penting, sekadar mahu berkongsi satu nasihat, nasihat demi nasihat perlu diambil supaya kehidupan dunia tidak lari dari maksud hidup yang sebenar..subhanAllah sahabat ana sudi menasihat masa lepas taklim isyak tadi..

" Hari ni kita rasa pergi kelas awal tu penting, kalau kelas pukul 8.00, mesti sharp datang, macam gitu jugak kita kene rasa agama itu adalah suatu yang penting..

 Hari ni kita rasa study tu penting, macam tu jugak kita kene rasa solat jemaah itu lebih2 penting

 Hari ni kita rasa kalau pergi kelas lambat, tak siap assignment, dapat pointer bawah 3 itu suatu yang  memalukan, macam tu jugak kene rasa bahawa bila saya tinggal solat jemaah itu adalah suatu yang memalukan, bukan malu pada manusia..

Tapi malulah pada Allah, kerana dia telah bagi macam2 pada kita, tak rasa malu ke kat Allah, solat jemaah tinggal, quran tinggal, dakwah tinggal..tak malu ke "

Untuk perkara dunia kita rasa malu, lebih lebih lagi untuk perkara akhirat mesti kene lebih2 malu lagi..

[ Tokok tambah sikit nasihat sahabat tu.. ]

 # Ya Allah beri kami hidayah Mu #...



Bagi sapa yang tidur lambat tu, eloklah tidur surau, kalau kita rasa bahawa tinggal solat jemaah tu adalah satu perkara yang memalukan, tidur lah surau...

" Solat sunat 2 rakaat sebelum subuh itu adalah lebih baik dari dunia dan segala seisinya"

Moga aku dapat amalkan~

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha