Sunday 10 March 2013

Masalah selesai dengan agama..

bila Nabi saw wafat, maka telah wujudnya nabi palsu, org murtad, org xnak bayar zakat dan musuh nak serang madinah..

xde dr kalangan umat ni yg lebih faham agama melainkan Abu Bakar r.hu.. beliau telah mengeluarkn semua lelaki dr madinah ke jln Allah sehingga selama tiga hari tiga mlm tiada azan di masjid nabawi..

natijahnya, Allah telah selesaikn semua masalah mereka.. penyelesaian masalah umat ni adalah dgn keluar di jln Allah.."

copy from Azhar jaafar

.
Benar kata Azhar Jaafar..

Masalah selesai dengan keluar jalan Allah, bila ada pengorbanan, ada natijahnya..
aku mula2 susah nak faham, tapi bila keluar jalan Allah, Allah sikit2 bagi paham..
Hatta masalah pelajaran aku pun diselesaikan dengan keluar jalan Allah..
Bayangkan,
bila keluar jalan Allah..
malam kompen tidor awal,
sebelum tidur buat amalan sikit...
light Off...duduk sendirian jap kat saf depan, dalam keadaan gelap..
fikir akhirat, tawajuh dengan Allah..

bayangkan berdua-dua an dengan Allah di waktu gelap,,,

ummmm...best gilew siyesss...

so, tunggu ape lagi, mari keluar jalan Allah...
best, banyak masalah aku selesai dengan keluar jalan Allah..
tapi sebenarnye banyak masalah aku selesai bila kembali pada Allah dan bantu agama Allah


rasakan..

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha