Wednesday 4 September 2013

Wahai laknat Allah...

last night, I met with this cute little girl ..i kissed her on the cheek..after i took her pic...she smiled sweetly ..
Diriwayat daripada aku bahawa aku telah mendengar dari seorang sahabatku pernah berkata, bahawa beliau telah mendengar sendiri daripara Ustaz Rahim[ Menetap di Klang ] bahawa Ustaz rahim pernah berkata..

" Bahawa Allah s.w.t sangat tidak suka apabila manusia bercakap tentang hal-hal keduniaan di dalam masjid, maka apabila satu hamba Allah bercakap mengenai perkara dunia maka Allah akan hantar satu malaikat untuk menegur kepada si hamba itu...

Pertama kali bila malaikat itu hampir pada hamba itu maka malaikat berkata...

   Wahai hamba Allah, diamlah kau...

Maka hamba itu terus lagi bercakap hal dunia, maka malaikat itu akan kembali pada hamba itu dan berkata lagi..

   Wahai Hamba Allah, diamlah kau
Maka hamba itu terus lagi bercakap hal dunia, maka malaikat itu akan kembali pada hamba itu dan berkata lagi..

   Wahai Hamba Allah, diamlah kau

Maka hamba itu terus lagi bercakap hal dunia, maka malaikat itu akan kembali pada hamba itu buat kali ke empat dan berkata

   Wahai Laknat Allah, diamlah kau...

Bahawa aku tidak berkata dusta dan aku sendiri telah mendengar dari sahabat ku itu...

ini nak menunjukkan bahawa Allah sangat tidak suka akan perkara itu...

Moga aku sendiri dapat amalkan dan moga kita semua dapat sampaikan pada semua...



No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha