Saturday 21 September 2013

Takut dan harap...


Kupanjatkan kesyukuran kepadaMu lagi dan lagi, Atas segala nikmat dan kurniaanMu, atas segala petunjuk, atas segala bantuanMu, tanpa bantuan Allah, tanpa kekuasaan Allah, aku tiada apa apa...

Alhamdulillah, kadang aku rasa suka duka, gembira sedih, dan kadang aku menangis..aku bersyukur kerana ditemukan dengan satu usaha yang telah banyak mengubah hidup manusia, satu usaha yang telah banyak mematangkan manusia, yang telah banyak mengislahkan manusia...

Satu usaha yang telah kenalkan aku dengan kehidupan akhirat, kehebatan sahabat r.hum, usaha yang telah memutik cinta aku pada ayat al-quran, menaik semangat aku untuk menghafal al-quran, mempelajari agama, berdamping dengan ulama', ya, aku bersyukur kerana dengan usaha ini, aku dapat bertemu dengan ramai ulama2' seluruh dunia, aku bersyukur, sahabat aku ada di seluruh dunia, dan aku dapat bertemu dengan ramai para hafiz dan alim...ya Allah, seronok gila...:)

dan aku paling syukur...aku dapat bergerak ke seluruh dunia atas maksud agama Allah..










Tapi kadang aku sedih dan aku takut, takut atas sebab kelemahan diri aku ini, Manusia makin jauh dari agama, atas kelemahan aku ini, manusia memandang serong terhadap usaha ini, asbab kelemahan aku, manusia menjadi semakin jauh dari Allah...

Ya Allah lindungilah aku dari perkara-perkara ini...
Dan kadang aku takut, disebabkan aku, orang benci pada usaha ini...aku begitu berkeinginan menjadikan semua manusia terutamanya ahli keluarga ku, menjadi pembantu agama Allah, tapi apakah daya, aku tidak kuat...dan ingin sekali aku kembangkan usaha ini pada semua orang, tapi sayang, mungkin Allah ada aturannya...ya Allah, semua aku buat atas maksud agama, pilihlah mereka dan jadikanlah dalam kalangan zuriat mereka mereka yang akan membantu agamaMu dengan ikhlas...:'I

Syukur pada Allah, terima kasih pada pakcik2 tabligh tempat aku yang telah kenalkan aku dengan kehidupan akhirat, dengan sunnah nabi..moga Allah merahmati kalian semua....

Mood : takut dan harap...

No comments:

Post a Comment

aku hargai sape yang komen...haha